Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Schwalbe építése

Előzmény a modellről. Valamikor a 80-as években egy modellezőtársunk kint volt az NDK-ban és hozott pár tervrajzot. Akkoriban az ipari tanulók cserediákként minden évben kint töltöttek 2 hetet. A rajzok között találtam ennek a modellnek a rajzát. A 90-es években hozzá is kezdtem a hajótest megépítésének. Lepalánkoltam és jött a hajótest bevonása, akkor kezdtem el a poliészterrel dolgozni. Az előírásnak megfelelően kevertem az edzőt és a gyorsítót de valamiért nem kötött meg. Évekig volt a polcon de nem tudtam lecsiszolni mert mindjárt beleragadt a csiszolóba. Majd mikor már ment a műgyantázás rászántam magam a folytatásra. Gázlánggal felmelegítettem és spaknyival lekapartam majd újra műanyagoztam ami már sikerült. Majd ismét a polcra került.

2021 02.10.

Sajnos annak idején nem készült fotó így csak a hajótesttől tudom indítani az építést. A fotókon a 2db kiemelő beépítése látható. Mivel ez a modell már súlyban is tetemes így nem lehet egyszerűen vízre tenni. Ezért minden nagyobb méretű modellbe kiépítek 2 olyan részt ahol 1-1 kampóval ki lehet emelni a vízből.

2021 02. 12.

A következő képeken a bontóból származó ventilátorok láthatók amiből kitermeltem a motorokat és azok beépítése. Ilyen nagy méretű modellbe nem célszerű nagy fordulatú motorokat beépíteni mert azt áttételezni kellene. Ezeknél a nagyobb méretű motoroknál még az is előny, hogy nehezebben melegszenek a nagy tömegük miatt. Ezek ugyan 12v-os motorok de én 24v-ról üzemeltetem őket, folyamatosan általában 30-40 percet mennek, melegedés kb 45C fok.  Ez így direkt hajtással megoldható. Nálam az a szabály, hogy 6000-nél nagyobb fordulatot nem engedek a meghajtó tengelyre. A hajócsavart ennek megfelelően választom meg.

2021 02.17.

A következő képeken a fedélzet felragasztása látható.